Comunicat referent al servei d'aigües

Escut Ajuntament

Des de l'ajuntament s'informa que l’aigua potable subministrada al municipi de l'Esquirol està sotmesa a controls analítics estrictes i continus que van més enllà dels requeriments de la normativa vigent i en cap cas aquesta aigua provoca problemes de salut. .

La companyia concessionària d’aigua Sorea i l’Ajuntament de l'Esquirol alerten que diversos veïns de municipis propers com Manlleu estan rebent trucades d’empreses alienes a Sorea per concertar visita amb ells als seus domicilis particulars, i els intenten vendre aparells d’aigua dient que l’aigua a Manlleu provoca problemes de salut i, per això, s’ofereixen analítiques d’aigua a domicili. Segons informa la companyia, es tracta d’una venda agressiva per part d’aquestes empreses que a vegades espanten, identificant-se com a personal de la companyia d’aigües. Sorea ha fet pública aquest matí una piulada alertant d’aquestes visites.

L’Ajuntament de L'Esquirol i Sorea volen manifestar que l’aigua potable subministrada està sotmesa a controls analítics estrictes i en continu que van més enllà dels requeriments de la normativa vigent, derivada de l’Organització Mundial de la Salut i la Unió Europea, i que estan recollits al RD140/2003. Mitjançant aquests controls s’assegura la potabilitat de l’aigua que arriba a les cases ja que és possible detectar la presència de microorganismes i productes químics indesitjables, així com determinar altres característiques com l’olor, el color i el sabor. S’analitza la presència de més de 100 paràmetres de tipus microbiològic, químic i organolèptic i indicadors com la conductivitat o el pH.

A l'Esquirol l’encarregada de realitzar aquesta vigilància de la qualitat de l’aigua és l’empresa gestora del servei d’aigües Sorea, establint-se un pla de control anual supervisat per l’Agència de Protecció de La Salut. Les mostres es prenen a diferents instal·lacions del servei d’aigües i a diversos punts de la xarxa de distribució.